WIZYTÓWKI

Szablon lub jego brak

Większość wizytówek wygląda dość podobnie – niekoniecznie stanowi to wadę, można powiedzieć raczej, że istnieje pewien „niepisany” szablon, co musi znaleźć się na wizytówce, żeby była efektowna i skuteczna. Dobrze jest jednak lekko odchodzić od szablonu, żeby zwiększyć tym samym oryginalność projektu i nawet tym delikatnym odstępstwem wyróżnić się spośród konkurencyjnych rozwiązań. Przeciętny klient, nawiązujący codziennie nowe kontakty, ma do czynienia z wieloma różnymi wizytówkami i na pewno części z nich nie ogląda tylko dlatego, że do tego nie zachęcają. Brak elementów charakterystycznych i proste powielanie szablonu gwarantuje spełnienie jednej funkcji – przekazania danych klientowi, dzięki czemu w razie potrzeby będzie miał pod ręką telefon, mail lub adres. Nie wystarczy to jednak wszędzie tam, gdzie trzeba jeszcze zadbać o promocję marki, bo wizytówka zgubi się wśród setek podobnych.

Odpowiedni projekt

W przypadku wizytówek, projektowanie graficzne bywa tak trudne jak przy tworzeniu plakatów. Miejsca jest mało, a tak wiele do przekazania. Nowoczesne wizytówki mają subtelną warstwę graficzną, do stworzenia której często wykorzystuje się figury geometryczne bądź inne wyraźne kształty. Może to być np. logo lub oryginalnie zapisana nazwa firmy, produktu, nazwisko właściciela. Grafika powinna współgrać z treścią, nie może jej przyćmiewać ani też całkowicie zanikać – taka wizytówka będzie zbyt zwyczajna i nie spełni odpowiednio swojej roli. Kolorystyka jest dowolna, niekiedy projekt sprawdza się lepiej w wielu odcieniach, a czasami w dwóch lub też nawet w czerni i bieli.