Towary wystawione na sali sprzedaży w sklepie często znajdują się w specjalnych stojakach. Niejednokrotnie sami producenci dbają o to, żeby ich oferta była widoczna dla potencjalnego nabywcy. Często to właśnie oni narzucają instrukcje wystawienniczą określającą położenie danego towaru na wskazanej półce czy umieszczenie go w określonym stosunku obok innego.


Analogiczna sytuacja dotyczy materiałów reklamowych. Ulotki, katalogi, broszury i inne materiały papierowe są już prawie wszędzie. Niektóre stojaki, te najprostsze, wykonane są z przezroczystej pleksi (np. stojaki ulotkowe) a te bardziej rozbudowane mogę stanowić dodatkowo element dekoracyjny pomieszczenia sprzedażowego (lub biurowego).

Stojaki na towary z logo

Pewnie nie ma osoby, która nie zauważyła lodówki z napojami Coca-cola. W prawie każdym sklepie spożywczym jest ona obrandowana logiem marki, które od razu ściąga wzrok kupującego właśnie w jej stronę. Jest to klasyczny przykład ekspozytora producenta do przechowywania towaru. Ma potęgować działanie zasady „jeśli chce Ci się pić, pomyśl o coli”.
Również w salonach operatorów komórkowych niektóre gabloty czy stojaki posiadają widoczne logo producenta telefonów. Ich zadaniem jest działanie na naszą podświadomość w sposób intuicyjny. Spoglądamy i siłą rzeczy odczytujemy napis, który pozostaje w pamięci. Nie wymaga to nawet wymówienia nazwy marki przez sprzedawcę czy konsultanta.
Koncerny tytoniowe również oferują sklepom stojaki (z góry określające ułożenie towaru) na paczki z papierosami.

Zastosowań jest bardzo wiele zarówno w artykułach spożywczych, jak i w przemysłowych.
Każdy produkt można wypromować poprzez umieszczenie go w taki sposób, aby przykuwał wzrok nabywcy.

Ekspozytory ulotkowe

Ekspozytory reklamowe nie muszą wcale mieć miejsca na produkt. Mogą one zawierać same artykuły reklamowe. Najczęściej są one w barwach producenta i mają umieszczone w sposób widoczny jego logo, ale są też stojaki uniwersalne – nie brandowane.

Stojaki na katalogi czy ulotki są bardzo skuteczne w miejscach, gdzie decyzja o zakupie nie musi powstać od razu, gdzie wymaga ona najczęściej przemyślenia. Sprawdzą się również jako „reklamowa rozrywka” dla klienta oczekującego w kolejce na obsługę.

Takie standy ulotkowe można zastosować w każdej branży. W biurach nieruchomości, w biurach rachunkowych, salonach samochodowych, sklepach spożywczych, supermarketach, marketach budowlanych, sklepach kosmetycznych, butikach odzieżowych czy w każdym innym miejscu jest przestrzeń na wykorzystanie stojaka ulotkowego. Również proste sklepy spożywcze co raz częściej oferują dodatkowe usługi garmażeryjny, które powinny promować również ulotkami. Stojak postawiony w widocznym miejscu zainteresuje klienta, który w domu może akurat do tej ulotki wrócić. Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu, a to jest w zasadzie podstawowy poziom tej dźwigni, na jaki każdy przedsiębiorca powinien się decydować.